Sklep z zabawkami

Case Study
  • O projekcie

    Projekt rozpoczęliśmy od warsztatów koncepcyjnych, które określiły realne potrzeby firmy. W ich wyniku byliśmy odpowiedzialni za stworzenie nowej marki wraz ze strategią marketingową. Zarządzaliśmy także całym procesem tworzenia nowego sklepu internetowego. W trakcie projektu przekazaliśmy właścicielom praktyczną wiedzę z zakresu e-commerce, która pozwala im zarządzać i rozwijać swój e-biznes. W projekcie brało udział 4 naszych specjalistów e-commerce. Poniżej przedstawiamy proces naszej pracy oraz jej efekty. 

    Co zastaliśmy?

    Klient prowadził małą rodzinną firmę zajmującą się sprzedażą zabawek. Do tej pory głównym kanałem sprzedaży było Allegro. Bieżąca działalność firmy sprowadzała się do codziennego obsługiwania zamówień klientów serwisu aukcyjnego, którzy poszukiwali wyłącznie okazji. W przeciwieństwie do przestarzałego sklepu internetowego, sprzedaż w tym kanale generowała większość obrotu i ruchu. Asortyment sklepu był wąski.

  • case-zabawkaiwyprawka-thumb

    Zobacz efekty i pełne case study
  • Cele projektu

  • pozycja-ikona

    Znalezienie przewag konkurencyjnych i ustalenie pozycji na rynku
  • asortyment-ikona

    Dotarcie do szerszej grupy odbiorców, wraz
    z poszerzeniem asortymentu
  • sprzedaz-ikona

    Zwiększenie sprzedaży
    i lojalizacja klientów
  • wiedza-ikona

    Wykształcenie klienta
    z zakresu szeroko pojętego
    e-commerce
  • Analiza e-commerce

    Szukanie rozwiązania

    Aby znaleźć rozwiązanie do zdefiniowanych wcześniej celów zaplanowaliśmy warsztaty koncepcyjne, w których razem z klientem staraliśmy się jak najdokładniej zrozumieć ich biznes oraz sytuację na rynku.

    Wyniki warsztatów dopracowaliśmy razem z naszym zespołem estruktorów i przekazaliśmy klientowi w formie dokładnego raportu wraz z decyzjami strategicznymi.

    Warsztaty e-commerce obejmowały:
    • Praca nad tożsamością przedsiębiorstwa (spójna i przekonująca wizja marki, misja marki, identyfikacja wizualna)
    • Analiza asortymentu (analiza kategorii produktów, wyjątkowe cechy produktów)
    • Kim są/mają być klienci sklepu internetowego (segmentacja klientów, wybór i charakterystyka grupy docelowej, stworzenie person)
    • Analiza konkurencji (wyróżnienie liderów branży i bezpośredniej konkurencji, analiza obydwu grup)
  • Strategia e-commerce

    Podjęcie kluczowych decyzji
    • Komunikacja (wybór kanałów komunikacji, ton komunikacji, ustalenie przekazów)
    • Sprzedaż (kanały sprzedaży, kanały pozyskania klienta, ustalanie cen, oferta produktowa, zwiększanie efektywności sprzedaży)
    • Zarządzanie (podział obowiązków dopasowany do organizacji)
    • Logistyka (gospodarka magazynowa, proces obsługi zamówień, wybór operatorów logistycznych)
    Podjęcie kluczowych decyzji:
    • Nowa marka sklepu
    • Nowy sklep internetowy
    • Wybór partnerów i narzędzi marketingowych
    • Rozpoczęcie przekazywania wiedzy
  • Realizacja celów

  • pozycja-ikona

    • Konkurowanie jakością
    • Budowanie długoterminowych relacji z klientami
    • Wspieranie i edukowanie rodziców
  • asortyment-ikona

    • Nowa marka
    • Poszerzenie oferty
    • Wyróżnienie wybranych kategorii produktowych
    • Nowe kanały pozyskania klienta
  • sprzedaz-ikona

    • Nowy sklep internetowy
    • Dynamiczne serwowanie produktów
    • Wew. remarketing (e-mail marketing)
    • Klub rodzica (przewaga tego kanału sprzedaży)
  • wiedza-ikona

    • Warsztaty strategiczne
    • Wiedza teoretyczna (+ mat. uzupełniające)
    • Warsztaty praktyczne
    • Obsługa narzędzi
    • Skorzystaliśmy z pełnego pakietu usług estruktorów. Dzięki nim zaoszczędziliśmy czas jak i uchroniliśmy się przed wieloma błędami popełnianymi przy otwarciu pierwszego sklepu internetowego. Wspólna praca i wiedza estruktorów pomogła Nam wdrożyć wizję i zbudować sklep, który spełnił wszelkie nasze wymagania estetyczne i funkcjonalne.

      Właściciele
  • Zobacz efekty naszej pracy

  • Sprawdź pełen case study projektu