Skip links

Czy e-commerce jest bezpieczny?

BEZPIECZNE ZAKUPY

Sklepy online w Polsce funkcjonują od ponad 20 lat. Pomimo tak dużego doświadczenia na rynku wciąż trafiamy na pewne wady zakupów przez Internet oraz niedogodności, które trudno przeskoczyć, a które pojawiają się zarówno po stronie sprzedawcy, jak i nabywcy. Godzimy się na te małe usterki, wiedząc, że mimo wielu lat funkcjonowania, rynek ten wciąż się rozwija i uczy. Pytanie, czy rozwija się w dobrym i bezpiecznym kierunku?

Główne bolączki kupujących, to brak możliwości obejrzenia i przetestowania przedmiotu kupowanego w sieci na żywo. Decyzję podejmujemy na podstawie zdjęć, opisu oraz coraz popularniejszych recenzji wideo. Inną niedogodnością jest czas oczekiwania na przesyłkę lub brak możliwości wyboru dogodnej opcji odbioru paczki. Nie każdy sklep oferuje kurierów, paczkomaty lub firmy wysyłkowe, które nam odpowiadają.

Internetowi oszuści

Nie można też zapominać o internetowych oszustach, którzy prężnie działają w sieci pomimo rozbudowanych i powszechnych programów ochrony kupujących. Ten rodzaj zabezpieczenia dosyć skutecznie dba o nasze zakupy online.

Budowanie sieci sprzedaży w przypadku właścicieli sklepów internetowych też ma swoje gorsze strony. Duża konkurencja sprawia, że niektóre branże prowadza prawdziwą wojnę cenową i walkę o klienta, przez który zyski maleją. Wysyłka towarów od dużej wadze i gabarytach sprawia, że niektóre przedmioty są mniej opłacalne w handlu internetowym. No i wreszcie: długi czas oczekiwania na otrzymanie należności. W przypadku tradycyjnych przelewów księgowanych przez niektóre banki dopiero po 12-24 godzinach od nadania!

E-commerce w Polsce i wpływ na inne branże

Coroczne raporty i podsumowania działalności e-commerce w Polsce, dotyczą wyborów klientów oraz wpływu handlu elektronicznego na różne gałęzie przemysłu. Jedną z nich jest dostarczanie paczek przez kurierów i Pocztę Polską. To sklepy elektroniczne oraz portale aukcyjne napędzają firmy kurierskie i dają Poczcie Polskiej drugie życie. Ponad 9 milionów gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu. Coraz więcej użytkowników smartfonów decyduje się na zakup pakietu danych, który pozwala dokonywać płatności online oraz zakupów przez Internet. W roku 2015 około 54% Polaków zadeklarowało, że odwiedza polskie sklepy elektroniczne i regularnie robi w nich zamówienia. Rośnie również procent internautów, którzy nie boją się kupować w zagranicznych e-shopach.

Duży skok odnotowały także metody płatności obsługujące szybkie przelewy. PayU, Dotpay oraz przelewy24 są liderami, jeśli chodzi o wybory serwisów płatniczych Polaków. Sklepy internetowe napędzają cały przemysł internetowy oraz logistykę. Firma, która nie posiada, chociażby własnej witryny udostępniającej kontakt czy ofertę towarów i usług traci na tym duże pieniądze oraz klientów.

Czy kupowanie online jest więc bezpieczne? Uważamy, że tak, a nie raz nawet bezpieczniejsze od zakupu fizycznego. Zakup online zawsze jest udokumentowany, a dzięki rozbudowanym możliwościom weryfikacji sprzedawcy możemy upewnić się, że mamy do czynienia z uczciwym partnerem biznesowym.

Wiktor Niedziałkowski
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Wojciech Modrzejewski
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Paulina Kisiel
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Kamil Wala
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
A Google User
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Dedicante
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Adam Kaczmarski
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują. Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Wojciech Tokarz
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Magda Kulesza
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Krzysztof Filipowicz
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach
Krzysztof Filipowicz
2022-01-18