Skip links

Content marketing – jak robić to dobrze?

Content marketing to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i dystrybucji różnego rodzaju treści online, aby przyciągnąć, zaangażować i utrzymać potencjalnych klientów. Kluczem jest jednak dostarczanie im dokładnie tego, co chcą konsumować. Jak w takim razie postawić treści w centrum zysków Twojej marki i robić świetny content marketing, który rezonuje z Twoimi odbiorcami?

Content marketing

Dlaczego content marketing jest ważny dla Twojej marki?

Dobry content marketing niesie realną wartość dla odbiorców i rozwiązuje problem, z którym przychodzą. Film na YouTube, w którym wytłumaczone jest w jaki sposób korzystać z produktu, lub podcast z luźną rozmową na temat mindfulness od marki olejków CBD, tworzą reputację marki. To następnie lojalizuje klienta i przekłada się na sprzedaż.

Warto pamiętać, że marketing treści jest częścią kompleksowego customer experience i pozwala autentycznie zaangażować konsumentów. Osoby, które czytają Twojego ebooka lub post na Instagramie i czują emocjonalne połączenie z treścią, są bardziej skłonne do stworzenia pozytywnych skojarzeń z marką i dalszego wspierania jej.

Dodatkowo, marketing treści jest zbudowany na wszechstronności – możesz korzystać z przeróżnych mediów, aby dotrzeć do nowych odbiorców. Content marketing to m.in.: artykuły na blogu, newslettery, ebooki, filmy, podcasty, infografiki, posty i video w mediach społecznościowych czy szkolenia online. Różnicowanie treści i dystrybucja ich na zdywersyfikowanych kanałach dają możliwość trafienia do odbiorców, którzy do tej pory nie słyszeli o Twojej marce.

 

Jakie cele pomoże Ci osiągnąć content marketing?

Nie zaskoczymy Cię, pisząc, że tworząc treści musisz mieć z tyłu głowy to, co chcesz zrealizować przez działania content marketingowe. Warto jednak pamiętać, że różne rodzaje contentu mogą realizować różne cele – wzajemnie się uzupełniając. Przykładowe cele to: 

  1. zwiększenie świadomości marki,
  2. zbieranie leadów, czyli osób mających szansę zostać Twoimi klientami,
  3. budowanie bazy subskrybentów newsletterów,
  4. lojalizacja aktualnych klientów.

 

Jaki powinien być content marketing, aby działał?

  • Istotny. Wspominaliśmy o tym już wcześniej, ale warto to powtórzyć: dobry content to taki, który odpowiada na potrzeby Twoich odbiorców. Rozwiąż problem, z którym przychodzą, lub odpowiedz na pytania, które nie dają im spokoju. 
  • Regularny. Twoja marka powinna publikować świeże i przydatne dla odbiorców treści w ustalonych wcześniej odstępach czasu. Równocześnie warto pamiętać o contencie evergreenowym, czyli takim, który jest ciągle aktualny oraz recyklingu treści, czyli wykorzystywaniu istniejącego contentu w nowych formatach.
  • Osadzony w kalendarzach publikacji. Przykładowo, tworząc artykuł na bloga należy zaplanować nie tylko datę publikacji, ale również inne działania związane z jego dystrybucją. Ułatwia to zarządzanie pracą wszystkich działów e-marketingu i minimalizuje ryzyko pomyłek.
  • Zoptymalizowany pod SEO. Nawet najlepsze treści mogą przemknąć niezauważone, jeżeli nie będą SEO friendly. Więcej o tym, jak powinien wyglądać tekst zoptymalizowany pod wyszukiwarki, wspominamy w artykule Copywriting, który sprzedaje i zachwyca.
  • Analityczny. Czy wiesz, ile osób otwiera i przeklikuje się przez Twoje newslettery, albo w jakich godzinach Twoi odbiorcy korzystają z social mediów? Wykorzystuj dane analityczne do oceny aktualnych działań content marketingowych oraz testowania i wprowadzania nowych rozwiązań. 
  • Wykorzystujący obraz. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Dlatego przy tworzeniu contentu tekstowego, zawsze należy pamiętać o przedstawieniu go w jak najlepszy wizualnie sposób. Ilustracje, infografiki, wideo, zdjęcia – wszystko to wzmacnia pozytywny odbiór Twoich tekstów.

 

Zainteresowaliśmy Cię?

Wiemy, jak robić content marketing, aby przynosił efekty i realizował Twoje cele biznesowe, a równocześnie, aby teksty dobrze się czytało, a ilustracje zachwycały wizualnie. Mamy w naszym portfolio wiele przykładów świetnego contentu dla firm z różnych branż: tytoniowej, kosmetycznej, biżuteryjnej, modowej, dziecięcej, czy wystroju wnętrz. Tutaj sprawdzisz jak zbudowaliśmy 20% sprzedaży naszymi newsletterami dla marki Balagan. Chcesz zobaczyć dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami!

Zadzwoń +48 603 249 873, lub napisz czesc@estru.pl

Wiktor Niedziałkowski
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Wojciech Modrzejewski
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Paulina Kisiel
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Kamil Wala
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
A Google User
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Dedicante
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Adam Kaczmarski
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują. Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Wojciech Tokarz
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Magda Kulesza
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Krzysztof Filipowicz
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach
Krzysztof Filipowicz
2022-01-18