Skip links

Jak wprowadzić rodzinną markę z tradycjami do e-commerce?

Wyjątkowe doświadczenie zakupowe i rebranding Filipowicz.

Czyli jak zwiększyliśmy przychody sklepu z biżuterią o 95%.

  • Analiza e-commerce
  • Strategia e-commerce
  • Projekt UX/UI
  • Integracje
  • Copywriting
  • Zaawansowane Konfiguratory

Wyzwanie

Virago, wielopokoleniowa marka jubilerska z głęboko zakorzenionymi wartościami, działała świetnie na rynku lokalnym, widziała jednak ogromny potencjał w zakupach online. Dlatego też zależało jej na mocniejszym rozwoju ich własnej platformy sprzedażowej, której sprzedaż nie była wystarczająco efektywna. Kluczowym celem naszej współpracy był rebranding marki oraz stworzenie nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego. Wszystko po to, by stworzyć maksymalnie przyjemne doświadczenie zakupowe online i dostarczyć klientom marki najwyższą jakość, znaną ze sklepów stacjonarnych. 

Nasze podejście

Naszym priorytetem było stworzenie spójnego i przemyślanego customer experience oraz rozpoczęcie komunikacji prowadzonej wokół najważniejszych wartości i celów marki.
Od samego początku wsłuchiwaliśmy się w dążenia klienta do odświeżenia marki z szacunkiem do tradycji jubilerskich oraz podkreśleniem wielopokoleniowej firmy rodzinnej. Łącząc tę potrzebę z naszą wiedzą i doświadczeniem, mogliśmy zaproponować i wdrożyć rozwiązania, które realizowały cele i przyniosły fantastyczne wyniki. 

ETAP
1
Analiza i strategia
ETAP
2
Wdrożenie
ETAP
3
Rozwój sprzedaży
Krok 1

Audyt e-commerce

Krok 2

Warsztaty strategiczne

Krok 3

Kompleksowa strategia marketing/e-commerce

Etap 1

Analiza i strategia

Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy wszystkich najważniejszych obszarów marketingowych i e-commerce’owych (np. branding, UX/UI, kanały pozyskania ruchu, komunikacja), po to, aby prawidłowo określić problemy i holistycznie zaplanować działania do wdrożenia.

Najważniejsze wnioski

Ograniczona możliwość konfiguracji produktów

Stara platforma nie umożliwiała użytkownikowi pełnej konfiguracji produktów, szczególnie jeśli chodzi o obrączki ślubne. 

Zagadkowa nazwa sklepu i brak tożsamości marki

Nazwa Virago była myląca dla klientów. Firma do tej pory nie stawiała na tworzenie silnego brandu.

Problematyczne i ubogie doświadczenie zakupowe

Sklep posiadał duże problemy z użytecznością i ścieżką zakupową, która wpływała negatywnie na współczynnik konwersji.

Ograniczona platforma e-commerce

Usługa typu SaaS nie pozwalała firmie na rozwój, stworzenie nowoczesnego designu, czy zwiększenie wolumenu sprzedaży.

Niewykorzystany potencjał mobile

Duże zainteresowanie wersją mobilną strony nie przekładało się wystarczająco na konwersję z urządzeń przenośnych.

Brak automatyzacji marketingu

Brakowało działań związanych z automatyzacją, np. odzyskiwania porzuconego koszyka i lojalizacji klientów.

Etap 2

Wdrożenie

Na bazie tych wszystkich działań byliśmy w stanie zrozumieć potrzeby grupy docelowej i specyfikę biznesu klienta. Stworzyliśmy dokładną specyfikację techniczną, wybraliśmy odpowiednie oprogramowanie sklepu (PrestaShop) oraz rozpoczęliśmy projektowanie nowej platformy. 

Kluczowym elementem było stworzenie rozbudowanej, ale przyjaznej nawigacji, zupełnie nowego designu sklepu i doświadczenia zakupowego, a także intuicyjnego konfiguratora obrączek. Szczególny nacisk położyliśmy także na wersję mobilną serwisu.

Krok 1

Specyfikacja techniczna nowego sklepu

Krok 2

Nowa identyfikacja wizualna i packaging

Krok 3

Projekt UX

Krok 4

Projekt UI

Krok 5

Wdrożenie nowej platformy

Krok 6

Integracje e-commerce

Krok 7

Testy i optymalizacja

Przed

Po

Rebranding

Pierwszym krokiem było odświeżenie wizerunku i stworzenie silnej, konkurencyjnej marki jubilerskiej. Nazwa “Virago” nie budziła pożądanych skojarzeń i nie zostawiała wielkiej przestrzeni do kreatywnych działań komunikacyjnych. Była jednak rozpoznawalna stacjonarnie w Szczecinie przez lokalnych klientów i kojarzona z tym miejscem od zawsze. 

 

Naszą koncepcją naturalnego rebrandingu było wykorzystanie nazwiska założycieli do zbudowania silnej, konkurencyjnej i adekwatnej marki. Biznes jubilerski w dużej mierze jest oparty na nazwiskach – to one świetnie kojarzą się z rodzinną tradycją przekazywaną z pokolenia na pokolenie, rzemiosłem, wysoką jakością, a także pełną magii pracownią jubilerską. 

Mobile First

Poprzednia platforma była niedostosowana do wersji mobilnej, pomimo wyraźnego zainteresowania klientów. Tworząc nową stronę zastosowaliśmy więc podejście mobile first – w trakcie projektowania skupiliśmy się szczególnie na wersji mobilnej sklepu. Dużą uwagę poświęciliśmy kwestii rozbudowanej nawigacji sklepu, filtracji produktów, wyszukiwarce, czy nowym konfiguratorom obrączek ślubnych. Wprowadziliśmy także wiele rozwiązań pro-sprzedażowych.

iPhone
iPhone

Konfiguratory

Jedne z najważniejszych kategorii produktowych dla firmy to obrączki ślubne, a także pierścionki zaręczynowe. Z myślą o nich zaprojektowaliśmy karty produktów, które posiadają proste i użyteczne konfiguratory, pozwalające na dobór idealnie dopasowanego produktu.

Karta produktu

iPhone

Menu z konfiguracją

iPhone

Wartość dodana

Projektując sklep chcieliśmy wzbogacić doświadczenie zakupowe użytkownika o szereg dodatkowych możliwości oraz treści. Klient ma możliwość zamówienia bezpłatnej miarki, która pomoże dobrać idealny rozmiar pierścionka, a także bezpłatnego wypożyczenia wzornika, który pozwoli podjąć trafną decyzję. Dodatkowo w sklepie postawiliśmy na dużą ilość tzw. rich content, dzięki której klient może dowiedzieć się więcej o marce, produktach, a także przejrzeć bogate galerie produktowe.

Przed i po

Naszym celem było stworzenie nowoczesnego, intuicyjnego, ale też przede wszystkim generującego sprzedaż sklepu internetowego. Wszystko po to, aby zbudować wyjątkowe doświadczenie zakupowe dla konsumenta. Chcieliśmy stworzyć elegancki e-commerce, który odda charakter rodzinnej marki oraz podkreśli jakość rzemiosła, z którego znana była rodzina Filipowiczów.

Before
After
Krok 1

Nadzór i współprodukcja materiałów foto/video

Krok 2

Copywriting

Krok 3

Usprawnienie procesów marketingowych i e-commerce’owych

Krok 4

Wdrożenie nowych kanałów pozyskania ruchu i sprzedaży

Krok 5

Automatyzacja marketingu

Krok 6

Rekrutacja pracowników i wybór partnerów

Krok 7

Realizacja strategii

Etap 3

Rozwój sprzedaży

Po skutecznym wdrożeniu nowej platformy, kontynuowaliśmy pracę nad detalami składającymi się na customer experience  dla marki  Filipowicz. Skupiliśmy się na pełnym wdrożeniu systemu do automatyzacji marketingu i bieżącej komunikacji newsletterowej, a także na tworzeniu unikalnych tekstów marketingowych.

teksty, które

tworzą doświadczenie

Profesjonalnie prowadzona komunikacja trafia do klientów i buduje obraz marki w ich świadomości. Musi również pomagać w realizacji podstawowych celów: dynamizować sprzedaż i generować ruch na stronie. W tym projekcie stworzyliśmy tone of voice marki oraz część treści publikowanych przez Filipowicza:

newslettery

hasła reklamowe

komunikaty na stronie

Mierzalne efekty świadczące o sukcesie.

Efekty całości prac po 3 miesiącach

Zwiększenie wskaźnika konwersji

393%

Współczynnik konwersji wzrósł o 393% w stosunku do okresu przed podjęciem współpracy.

Konwersja mobile

215%

Współczynnik konwersji na mobile wzrósł o 215% w stosunku do okresu przed rozpoczęciem współpracy.

Przychody sklepu

95%

Przychody sklepu w badanym okresie wzrosły o 95% rok do roku.

Automatyzacja marketingu

+10%

Automatyzacja marketingu generuje ponad 10% przychodów sklepu.

Zadowolony klient

Odwiedź stronę
Umów się na konsultację

Zobacz nasze inne realizacje

Wiktor Niedziałkowski
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Wojciech Modrzejewski
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Paulina Kisiel
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Kamil Wala
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
A Google User
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Dedicante
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Adam Kaczmarski
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują. Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Wojciech Tokarz
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Magda Kulesza
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Krzysztof Filipowicz
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach
Krzysztof Filipowicz
2022-01-18